LevelUp Group helpt! Hoe we de wereld om ons heen een beetje mooier willen maken

Frans Appels

Managing Partner

28 April 2022

4 minuten reading time

 

“We hebben oog voor elkaar en de wereld om ons heen.” Dat is één van de kernwaarden van LevelUp Group (LUG). We willen meer doen voor de wereld dan alleen onze klanten helpen met hun online groei. We zetten ons daarom actief in om de wereld om ons heen een beetje mooier te maken.  

In de huidige wereld is maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) in onze ogen essentieel. Daarom zijn we binnen LevelUp Group een aantal initiatieven gestart die hieraan bijdragen. Dit doen we onder de noemer LUG Helpt! Hieronder lees je meer over de eerste vijf initiatieven.  

 

We doneren jaarlijks 1% van de omzet aan goede doelen. 

LevelUp Group ondersteunt diverse initiatieven die de wereld mooier maken. Voor die ondersteuning reserveren we jaarlijks een budget ter grootte van 1% van onze omzet. Dit bedrag van € 90.000 hebben we in 2021 op deze wijze verdeeld: 

  • 50% van het donatiebedrag wordt verdeeld over goede doelen die aangedragen worden door onze medewerkers. Samen met onze klanten bepalen we vervolgens hoe we dat budget verdelen over de doelen. Zo hebben we in 2021 de volgende organisaties geholpen met donaties: Just Diggit, Stichting Jarige Job, Stichting Kansarme Kinderen in Nederland, Sea Turtle Conservation Bonaire, Hartstichting, Milieudefensie (Red het Regenwoud), Linda Foundation, Buitenfonds, Stichting Coöperatiekring Amsterdam en Oxfam Novib. 
  • 50% gaat naar Effective Altruism organisaties die veel DNA delen met dat van LUG. Deze beweging probeert een maximale ROI te behalen op donaties door goede doelen te vergelijken op basis van o.a. effectiviteit, efficiëntie en ruimte voor groei. In 2021 is gedoneerd aan Give Directly, Hellen Keller International, Fair Climate Fund en Happier Lives Institute. Als data gedreven marketeers spreekt ons dit natuurlijk erg aan!  

 Wij zijn blij dat we op deze manier onze kernwaarde concreet om kunnen zetten in beleid en meetbare impact creëren met wat we doen.  

 

Medewerkers kunnen 32 uur per jaar besteden aan maatschappelijk verantwoorde projecten. 

Alle collega’s krijgen tijd om zich gratis en in werktijd in te zetten om de wereld een stukje beter te maken. Zo kunnen we met zijn allen de maatschappelijke impact van LUG vergroten. Dat kan zijn bij bestaande klanten, goede doelen, of waar zij denken een positieve maatschappelijke bijdrage te leveren. Zo hebben onze collega’s zich het afgelopen jaar ingezet voor Save the Children, Unicef, KWF, Hartstichting, Toogoodtogo, Oxfam Novib en JobOn. 

 

We zoeken actief naar klanten met een maatschappelijk doel 

Dit betekent dat we actief op zoek gaan naar klanten bij goede doelen en andere organisaties die een positieve impact hebben. Voorbeelden van impact volle klanten zijn bijvoorbeeld Oxfam Novib, Hartstichting, Het Concertgebouw, DeLaMar Theater, Staatsbosbeheer, Triodos Bank en Amnesty International.  

 

We beperken onze footprint zo veel mogelijk 

Dit doen we o.a. door goed te letten op ons energieverbruik en zo veel mogelijk milieubewuste aankopen te doen. Ons streven is om in 2022 klimaatneutraal te zijn.  

 

 We inspireren onze medewerkers met gastsprekers die over impactvolle zaken vertellen 

Naast de meetbare effecten van ons MVO-beleid, vinden we het belangrijk om onze collega’s te inspireren over impactvolle zaken. Daarom nodigen we een paar keer per jaar gastsprekers uit om te vertellen over initiatieven die de wereld een beetje mooier maken. De volgende gasten hebben ons reeds geïnspireerd: 

  • Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Operator bij Tonys Chocolonely (2021) 
  • Maurits Groen, activist en ondernemer op gebied van milieu en ontwikkelingsvraagstukken (2021) 
  • Anna Chojnacka, social entrepeneur en oprichter van de 1%club en ScaleUp Impact (2022) 

Klaar om te groeien?

Wij staan voor je klaar! Of je nou gewoon wil sparren, wat informatie wil inwinnen of meteen wil praten over samenwerken, wij staan voor je klaar en komen graag met je in contact.
Frans Appels

Managing Partner