Unleash Your Growth

Door een effectieve inzet van marketingtechnologie, een datagedreven besluitvorming en zeker 15 jaar ervaring leveren wij het resultaat dat iedereen van ons mag verwachten. Elk bureau van LevelUp Group heeft een eigen expertise. Wat ons als groep bindt is de liefde voor data, een frisse openheid naar de wereld om ons heen, een puur geloof in het door ons ontwikkelde groeimodel én de overtuiging dat er meer is in het leven dan werk.

Onze directie

FRANS APPELS
Marketing & Sales
DAVID BEENTJES
Operationeel Manager
DANIEL MARKUS
Business Development

Waar het allemaal begon…

Daniel MarkusHet is 2003 en Daniel Markus werkt als usability en analytics expert bij een digitaal bureau. De eigenwijsheid die hem ook vandaag de dag nog karakteriseert, leidt al binnen een paar maanden tot het onvermijdelijke. Hij begint voor zichzelf, ergens aan een tafel in een groot pand met andere freelancers. Het avontuur duurt een paar uur. Even loopt hij weg, laat de deur open, en als hij terugkomt zijn alle bureaus leeggeroofd. Hij had zijn laptop in de hand, een gelukstreffer, maar het is geen goede start. In Amsterdam-West probeert hij het opnieuw. Een eigen kantoor, zijn eerste stagiair en het eerste arbeidscontract wordt getekend. Het aantal klanten groeit gestaag. Het begon ooit met ANWB, Essent en Eneco en breidt langzaam uit naar klanten als New York Pizza, Harman en The Body Shop.

Vanaf 2006 komt ClickValue in een stroomversnelling. Toon Vuursteen, iemand die van aanpakken weet, voegt zich bij het team als aandeelhouder. Daarnaast wordt webanalytics met de intrede van Google Analytics voor iedereen toegankelijk, maar het maken van de analyse vergt kennis en expertise. ClickValue groeit, zowel qua aantal medewerkers als qua klanten. Het kantoor verhuist naar de P.C. Hooftstraat waar in 2008 David Beentjes zijn eerste stap over de drempel zet. Dat blijkt de absolute sleutel tot succes. Daniel heeft een baas nodig, David past die rol perfect. In 2010 wordt hij mede-eigenaar  en is hij verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van ClickValue. Het bureau groeit nu zo hard dat het karakteristieke kantoor aan de luxe winkelstraat niet meer voldoet en verhuist naar het Rhijnspoorplein. Zo’n 35 medewerkers werken daar dagelijks, met uitzicht over de stad, aan de online groei van alle klanten.

Ondertussen op een zolderkamer in Amstelveen…

Frans AppelsTerwijl Daniel in Amsterdam-West zijn eerste stagiaire aanneemt, zit Frans Appels op zijn zolderkamer in Amstelveen. Het is die zolderkamer waar het succes van Netprofiler begint. Zodra in 2005 de eerste medewerker wordt aangenomen, verruilt het bedrijf de zolderkamer voor een ‘echt’ kantoor op de Bouwerij n Amstelveen. In datzelfde jaar is er een doorbraak in de wereld van webanalytics: Google Analytics wordt gelanceerd. Als een van de eerste bedrijven in Nederland maakt Netprofiler gratis kennis met deze tool. Dat heeft grote gevolgen.

Het is een van de redenen voor het steeds groter en succesvoller wordende Netprofiler. Op het moment dat Google Analytics enigszins ingeburgerd raakt, geeft Netprofiler als eerste trainingen in deze tool. Het is 2007 als Brian Clifton, de toenmalig Europees Manager bij Google, Netprofiler tot de allereerste officiële Nederlandse Google Analytics Partner uitroept.

De groei van medewerkers, diensten en klanten stijgt ieder jaar. Nieuwe diensten zoals usability onderzoek, A/B testen, zoekmachinemarketing en e-mailmarketing worden aan de al bestaande dienstverlening toegevoegd. Van zolderkamer, naar enkel kantoor en van een halve verdieping naar een hele verdieping: het succes van Netprofiler is niet te stoppen.

Bundel de krachten:
LevelUp Group is een feit

Terwijl Frans Appels in Amstelveen hard aan de weg timmert, groeit ook ClickValue aan het Amsterdamse Weesperplein steeds harder. Beide bureaus staan er goed voor en zijn klaar voor een volgende stap. Na jaren van goed contact en een flinke aftastperiode die moet bepalen of er ook een culturele fit is, valt in februari het verlossende woord. De fusie is aanstaande, de krachten worden gebundeld.

Directie LevelUp Group | Frans Appels, David Beentjes en Daniel Markus
Directie LevelUp Group | Frans Appels, David Beentjes en Daniel Markus

 

 

 

 

 

 

Maar LevelUp is meer dan slechts een naam die boven het hoofd van twee bureaus hangt. Het is de visie op online marketing en op werkplezier die de bureaus bindt. Door de krachtenbundeling is er meer mankracht, meer specialisme en meer online groei. ClickValue focust zich nu volledig op conversie optimalisatie, Netprofiler is de partij in de markt voor webanalytics en online marketingsupport. Door deze specialisatie hebben klanten op iedere online marketingdiscipline een expert voorhanden. Dat zorgt voor een nog grotere continuïteit op hoogwaardig niveau zodat de resultaten doorlopend verhogen. En niet alleen voor klanten is LevelUp Group een zegen. De intensieve samenwerking van meer dan 85 online specialisten in een nieuw kantoor bij Overamstel zorgt voor een continue kennisontwikkeling van alle medewerkers. En, niet onbelangrijk, voor een bijzonder goede sfeer op kantoor.

Lancering Leadscope

De vlag kan uit, de champagne ontkurkt. Een jaar na de fusie van ClickValue en Netprofiler betreedt een derde merk de online markt. Leadscope is het online marketingbureau voor de B2B klant.

Dyon Metselaar

Het online marketingspel werkt in de B2B-markt anders dan in de consumentenmarkt. Het genereren van leads is voor B2B nooit een doel opzich, het is het startpunt. Dan pas begint het spel. Het is de kunst Marketing Qualified Leads om te zetten in Sales Qualified Leads en de Customer Journey zo in kaart te brengen dat je op ieder touchpoint de juiste strategie hanteert. In verschillende fases moet je verschillende mensen bereiken: de ene keer een influencer, de volgende keer de beslisser. Er liggen tig kansen, als je maar weet waar je moet kijken.

B2B verdient simpelweg een specialistische aanpak, tot die conclusie komt LevelUp al snel. Dyon Metselaar is hiervoor de perfecte man. Zijn jarenlange ervaring in de B2B-markt en als zelfstandig ondernemer maken hem meer dan geschikt het team van Leadscope aan te sturen.

Grow Up Digital van start

Neem drie slimme en ambitieuze jonge mannen met een belachelijk goed idee, het vertrouwen van de directie en het ondernemerschap in het bloed en Grow Up Digital is een feit. Grow Up Digital laat bedrijven met alle online marketing budgetten groeien in de meest uiteenlopende competitieve branches. Het is een idee van Peter Maas, Erwin de Jong en Marco Koghee die gezamenlijk al meer dan tien jaar bij ClickValue werken.

Grow Up Digital maakt gebruik van automatisering, tooling en kennis die normaal gesproken alleen toegankelijk is voor bedrijven met enorme budgetten. Daarnaast kijken ze doorgaans net even wat slimmer naar data dan andere partijen. Dat is een kwestie van ervaring, creativiteit en de datagedrevenheid die de gehele LevelUp Group zo typeert. Hoe ze dat allemaal doen? Als lid van de LevelUp Group-familie hebben ze volledige toegang tot alle technieken en tools die normaal alleen voor de grotere bedrijven toegankelijk zijn. Dankzij deze constructie is de enorme bak met techniek en kennis ook betaalbaar voor bedrijven met een kleiner online marketing budget.

Wat onze klanten zeggen