Netprofiler lanceert Classify: dé tool voor campagne tracking

In: Netprofiler, Webanalytics

Met Classify – ontwikkeld door ons traffic optimization en digital analytics-label Netprofiler – heb je de benodigde gegevens voor data-analyse binnen Adobe Analytics in één handig overzicht. Ingewikkelde url’s met lange parameters lastig te ontcijferen? Met Classify is dat verleden tijd. 

Classify helpt campaign tracking fouten voorkomen

Data analyseren met Abode campagne tracking-links gaat gepaard met veel beperkingen. Tagging moet consistent en accuraat gebeuren. Zo mag je in de url geen spaties gebruiken en liever ook geen hoofdletters. Doe je dat wel, dan komen er fouten in je analytics data.

Classify helpt deze fouten voorkomen. Het is een tool waarmee je de antwoorden op analysevragen in een oogopslag inzichtelijk hebt.

Voor wie is Classify?

Classify is gemaakt voor en door online marketeers. Online marketeers gebruiken parameters om informatie uit de link te halen waarmee zij de herkomst van de bezoekers en vervolgens het gedrag op de website beter kunnen analyseren. Omdat campagne tracking met Classify veel makkelijker, overzichtelijker en minder foutgevoelig wordt, is het voor iedere online marketeer die gebruik maakt van Adobe Analytics dé perfecte online tool.

Classify komt voort uit – en is vernoemd naar – Adobe Classificatie. Adobe Classificatie is een functionaliteit binnen Adobe Analytics die data classificeert. Een lange string met parameters kan op basis van een scheidingsteken, bijvoorbeeld een dubbele punt, handmatig in meerdere variabelen worden gesplitst. Adobe Classificatie maakt dat al iets makkelijker, omdat het die variabelen en splitsing zelf inregelt. Classify maakt óók gebruik van Adobe Classificatie, maar maakt het leven van een online marketeer nóg makkelijker.

Classify werkt via een door Netprofiler gebouwde API. Daarbij wordt de data nog steeds geclassificeerd (in verschillende bakjes gestopt), maar heb je deze niet meer als een lange string parameters achter je url staan. In plaats van een onoverzichtelijke string creëert Classify een eenduidige key.

Classify - Campaign Tracking Tool

De voordelen van Classify

Eindelijk een tool die ervoor zorgt dat je geen lange url met parameters meer hoeft uit te pluizen. Er zijn nog meer voordelen van de nieuwe online marketingtool.

  • Het is makkelijk en eenvoudig in gebruik.
  • Overal toegang door de cloud-based oplossing.
  • Geen dubbele campagnecodes.
  • De tool is customizable. Variabelen zijn per Classify-gebruiker aan te passen.
  • Werkt standaard met Adobe Analytics.
  • Werkt met één unieke key die wordt meegegeven aan de URL.
  • De campagne-URL is netter dankzij de unieke codes (keys) die Classify maakt.
  • Automatische import, eens per 24 uur (altijd up-to-date informatie).

Interesse in Classify?

Maak je niet langer zorgen over inconsistente of inaccurate tagging. Begin je campagne tracking met Classify! Voor vragen over de tool kun je terecht bij Judith Ram, senior consultant bij Netprofiler. Een kijkje op de website van Netprofiler nemen kan natuurlijk ook.