Netprofiler genomineerd als Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar!

In: Netprofiler

Netprofiler als Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar…het klinkt ons als muziek in de oren! Stralend van trots zijn we door de nominatie voor een MOAward, dé vakprijs voor inspirerende professionals en toonaangevende bureaus die het verschil maken in het marketingvak. De MOAwards worden ieder jaar uitgereikt in verschillende categorieën. Netprofiler is genomineerd voor de award Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018.

Dit is wat MOA, het Expertise Centrum voor Marketing-Insights, Onderzoek & Analytics, er zelf over zegt:

Bureau van het jaar…. het is een begeerde titel, niet alleen voor grote gevestigde bureaus, maar ook voor minder grote en runners-up. De omvang maakt niet uit, wel of je het afgelopen jaar iets hebt laten zien in het vakgebied, een bijzondere prestatie hebt geleverd, visie toont. Of je nou alle facetten van het onderzoeksvak bestrijkt of juist uitblinkt in een specifieke aanpak of methode, wat telt is of je bouwt aan kennis en inzicht, opdrachtgevers vooruithelpt en waarde toevoegt. De jury moest kiezen uit een eerste selectie van 15 bureaus die waren voorgedragen door opdrachtgevers. De 15 kregen een vragenlijst voorgelegd over innovatie, groei, visie, resultaten en visie op trends. En drie haalden de nominatie.

Het is in deze verkiezing de eerste keer dat een digital analytics bureau genomineerd is, tot nu toe werden enkel marktonderzoekbureaus naar voren geschoven. Een jury bezoekt de drie genomineerde bureaus binnenkort. Op basis daarvan wordt bepaald wie zich de winnaar van de felbegeerde prijs mag noemen. Op woensdag 6 juni 2018 tijdens een feestelijke avond worden de MOAwards uitgereikt. Dan weten we of Netprofiler zich Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018 mag noemen.

Waarom Netprofiler genomineerd is

Bouwen aan kennis

Bij het optimaliseren van de onsite customer journey en de conversie van websites hanteren we binnen Netprofiler diverse manieren van data verzameling. Juist het combineren van data uit verschillende bronnen is een belangrijke innovatie in onze analyse- en onderzoeksaanpak. Zo kan een issue dat uit een analyse van webstatistiek naar voren gekomen is, gevolgd worden door een online survey op specifieke pagina’s en een usability onderzoek om de exacte problemen vast te stellen. Op basis hiervan kan  een A/B test opgestart worden. Door data uit diverse bronnen continu te combineren, ontwikkelen we nieuwe inzichten waardoor onze klanten hun websites en conversies sterk verbeteren.

Netprofiler Onderzoek en Analyse

Visie op ons vakgebied

De meeste organisaties maken nog niet optimaal gebruik van de beschikbare data. Door het verzamelen van de juiste harde en zachte data krijg je inzichten in het daadwerkelijk (online) gedrag van klanten en in de motivatoren van de klant. Door het combineren van deze inzichten kun je de online customer journey van de klant verbeteren en meer resultaat boeken.

Wij geloven dat je door het uitvoeren van kleine testen het beste en het snelste leert. Vanuit onderzoek stellen we hypotheses op die we testen. Bij succes gaan we upscalen, in andere gevallen doen we weer nader onderzoek. We zien ook dat de verzamelde data door machines steeds beter geanalyseerd wordt. Innovatie vindt plaats door samenwerking. Allereerst samenwerking tussen onze specialisten en onze klanten. Daarnaast samenwerking met diverse aanbieders van technologie. Daarom gaan we als vooraanstaand analytics bureau vele partnerships aan. Zo werken we onder andere samen met Google Analytics, Adobe Analytics, Tealium, VWO, Optimizely en Hotjar. Tools waarmee we de online resultaten van onze klanten goed kunnen meten en optimaliseren.

Helaas, Netprofiler viste dit jaar nét achter het net. We feliciteren onderzoeksbureau DVJ Insights met een prachtige award. We zetten alles op alles om onze klanten opnieuw zo te imponeren dat ze ons nomineren voor een MOAward. Tot volgend jaar!

Bekijk hier welke methode ons zo succesvol maakt