Nieuw online marketingbureau onder onze vlag: B2B-label Leadscope

In: Leadscope

Leadscope is hét nieuwe label van LevelUp Group en specialiseert zich volledig op online marketing voor de B2B-markt. Leadscope is daarmee het vierde bureau van onze groep. Achter de schermen zijn de klantbehoeften van B2B-klanten in kaart gebracht en heeft het bureau zijn eerste klanten geworven. Het business model is getoetst, aangescherpt en nu klaar om elke B2B-klant online te laten groeien.

Leadscope is opgezet vanuit de volledige overtuiging dat Business-to-Business een andere online marketingaanpak verdient dan Business-to-Consumer. Leadscope onderscheidt zich daarmee direct door de volledige focus op B2B online marketing en de B2B-kennis en ervaring die het bureau in huis heeft.

Ken de beïnvloeders en beslissers

“In de B2B-markt hoor je vaak dat het niet lukt via online marketing de juiste doelgroep te bereiken, maar het probleem zit niet in de branche en al helemaal niet in online marketing. Met Leadscope bewijzen we dat”, aldus Dyon Metselaar, senior consultant en initiatiefnemer van Leadscope. Met zijn jarenlange ervaring in de B2B en zijn kennis als zelfstandig ondernemer weet hij exact hoe hij de online middelen die B2C al jaar en dag gebruikt op de juiste manier inzet voor B2B-bedrijven.

Dyon Metselaar - Initiatiefnemer Leadscope
Dyon Metselaar – Initiatiefnemer Leadscope

Het is volgens Dyon allereerst van belang de markt van de klant goed te kennen zodat je de beschikbare marketingmiddelen slim en bewust kunt inzetten voor optimale leadgeneratie. Het is als B2B-bedrijf belangrijk dat je een sparringpartner tegenover je hebt die dezelfde taal spreekt en begrijpt hoe de Decision Making Unit van B2B in elkaar steekt. Anders dan in B2C heb je binnen de B2B-markt te maken met beïnvloeders en beslissers. “Pas als je de markt van de klant goed kent, kun je de gehele Buyer Journey in kaart brengen en zo per touchpoint de juiste strategie hanteren”, zegt Dyon. “Online marketing en sales bij elkaar brengen, dat is de sleutel tot succes binnen B2B.”

"Online marketing en sales bij elkaar brengen, dat is de sleutel tot succes binnen B2B"
Dyon Metselaar
Senior Consultant en initiatiefnemer Leadscope

Datagedreven leadgeneratie

Leadscope doet dat met een leadgenererende en datagedreven aanpak. De meeste Business-to-Business bedrijven hebben een schat aan data, maar weten deze bron van kennis vaak niet te benutten. Weet je deze data te gebruiken om je marketing mee aan te sturen en de doelgroep optimaal te bereiken, dan verspil je niet langer onnodige marketingeuro’s. Je geeft alleen geld uit aan marketingkanalen die leads opleveren die ook daadwerkelijk converteren in klanten. Sales en marketing integreren met één datagedreven aanpak.

Door een effectieve inzet van marketingtechnologie, die kenmerkende datagedreven besluitvorming en een diepgaande ervaring in de B2B-markt gaan wij verspilling van marketingeuro’s tegen. En dat niet alleen. Het team van Leadscope verhoogt traffic, optimaliseert de conversie, zet Marketing Qualified Leads om in Sales Qualified Leads en geeft strategisch advies. Leadscope doet dat momenteel al voor bedrijven als MKB-afval, Spaces, Kamer van Koophandel, Desko en Stiho. Om de dienstverlening gegarandeerd en optimaal te kunnen afstemmen op de uitdagingen van de klant werkt Leadscope samen met een aantal Business-to-Business-partners.

Groeiplan doorspreken?

Toe aan een leadgenererende datagedreven aanpak? Klaar met onderbuikgevoelens en zin in een strategische aanpak die bestaat uit testen, leren en opschalen? Of meer weten over Leadscope? Kijk op de website van Leadscope of neem contact op met Dyon Metselaar. Dat kan per e-mail of per telefoon op 06 43017836.

Whitepaper: 10 tips voor een succesvolle B2B online marketingstrategie

Wat is de succesformule om meer online leads te genereren? Hoe richt je je online marketing in als B2B-partij? Is Marketing Automation iets voor mij? Krijg antwoord op praktische én strategische vragen: lees ons whitepaper!

Download whitepaper en ontvang gratis B2B-tips!